HemQ har utvecklat ett avancerat affärs- och säljstödsystem anpassat för att hantera hela försäljningsprocessen för tjänsteföretag inom hushållsnära tjänster och hantverkstjänster samt hemtjänst och bemanning.
Istället för att hantera data i olika program integrerar TimeWave Affärssystem smidigt kundbokning och fakturering med koppling mot både bank och Skatteverket och matchar mot schemaläggning, anställda, löneutbetalningar mm. Systemet är modulärt och online. Dessutom ingår vårt unika positioneringsverktyg med kartfunktion som visar information om bokningar, kunder och anställda. TimeWave är smidigt, effektivt och mycket överskådligt.
Priset baseras på företagsstorlek så även små företag kan få ett mycket kraftfullt säljstöd till ett bra pris.
Gå direkt till affärssystem TimeWaves hemsida »
TimeWave innehåller helt unika finesser som beräkning av avstånd till kunderna, privata samt företag, och visning på karta. Ni kan tex:
se på en karta hur dagens bokningar ser ut
se på en karta var dina anställda befinner sig just nu
låta era anställda göra tidrapportering direkt i systemet för total kontroll
göra nyckelkvittens
arbeta med timpott
låta era kunder få egen inloggning och se sin bokning och faktura
med mera
(tidigare HemQ Säljstöd)
1. Inställningar; inmatning av de egna försäljningspaketen, tjänster och tillhörande information, samt om tjänsterna ger ROT- eller RUT-avdrag.
2. Kunddatabas; databas med kunder uppdelade på Privat och Företag.
Alla positioneras med automatik så det finns möjlighet att visa dem på karta etc.
3. Offert/arbetsorder; gränssnitt för inmatning av en arbetsorder med koppling till tillgängliga anställda, prisuträkning och utskriftsmallar.
4. Fakturering; rapportering av försäljning i smidigt gränssnitt, automatisk ihopsamling av data vid fakturering. Hantering av det preliminära skatteavdraget. Egen faktureringsmall anpassad till fönsterkuvert. Hantering av krediteringar. Alternativt en ihopsamling av fakturaunderlag som skickas till valt Fakturaprogram.
5. Begäran av skattereduktion från Skatteverket; ihopsamling av poster av preliminär skattereduktion som läggs i anpassad blankett till Skatteverket.
6. Betalning/påminnelser; elektronisk koppling till valfri bank vilket ger kundreskontra i systemet. Systemet kan också hantera fakturafiler till extern bank om ni vill att de ska hantera påminnelser och inkasso.
7. Bokföringsunderlag; rapporter för bokföringsunderlag genereras.
8. Anställda; databas med anställda uppdelade per kontor. Alla anställda positioneras för att kunna visas i karta och även avstånd beräknas till aktuell kund.
9. Schemaläggningsmodul; resursplanering av ledig personal baserat på t ex inmatade semestrar och relevanta arbetsordrar.
10. Lön & utbetalning; hantering av beräkning av lön, utlägg och eventuell ersättning till lokala kontor. Utskriftsmall för olika lönesystem, t ex Hogia.
11. Statistik; gränssnitt för att ta fram statistik om försäljning mm.
12. Meddelanden; gränssnitt för att skicka meddelanden till utvalda kunder, anställda och andra medlemmar i databasen.
13. Kartmodul; Visning av bokningar, kunder och anställda i karta.
Kontakta oss för mer information »